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【報告】Moodle からの電子メール送信の遅延について(教員むけ)

【報告】Moodle からの電子メール送信の遅延について(教員むけ)

0065092千葉 庄寿 -
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*本メールはMoodle の授業コースの管理を行っている方むけです。

千葉@外国語学部です。Moodle から送られるメール送信機能に問題があり、授業の一般情報を参加者全員に配信する「アナウンスメント」をはじめとする、フォーラムから発信されたメッセージが参加者にメール送信されないトラブルがありました。

本件については、業者に対応をいただきまして、本日夜21:30にMoodle サーバーの設定を修正し、メール送信が通常通りできるようになりました。動作が改善したか、今後もサーバーの状況を注視してゆきます。

授業コースを運営いただいている先生方におかれましては、これまでMoodleからコース参加者むけに送ったメッセージが正しく参加者に届いていない可能性がありますので、ご確認いただき、必要に応じて「麗澤ポータル」の掲示板機能などでフォローアップをお願いいたします。

なお、配信したメッセージを Moodle の中で閲覧することは問題なくできており、メールの送信のみが滞っていたことが分かっております。

年度初めの重要な時期にご迷惑をおかけしましたことを深くお詫び申し上げます。

本件について、ご質問等ございましたら、管理者までメール等でお知らせください。引き続き、どうぞよろしくお願いいたします。


* This announcement is intended for those who are managing courses on Moodle (teachers etc).

As you may notice, our Moodle server (Moodle 3) has had a trouble to send email notifications to users. The trouble is now fixed, and we are now checking whether the server works again and the function of sending emails is recovered normally.

We appreciate it if you check your course and check whether there are unsent/delayed messages in your Moodle courses or Moodle-internal messages. It is advisable to use the University BBS system (via Reitaku Portal) if you want to remind the participants on the delayed/unsent messages you sent from Moodle.

We apologize for any inconvenience this trouble caused. I you have any questions and comments please send a message to the administrator.

Thank you very much for your concern!

Shoju Chiba (Faculty of Foreign Studies, Moodle3 Administrator)